Сърбия купува изтребители Rafale

След няколко години на спекулации и противоречиви изказвания, сръбският президент Александър Вучич обяви, че в рамките на следващите два месеца ще бъде подписана сделка за покупка на 12 френски многоцелеви…

Радарни драми

Пред половин година, на 24 август 2023 г., бяха отворени офертите за доставка на седем…

Унгария купува още четири Gripen

Унгария купува още четири многоцелеви изтребителя Gripen C и удължава експлоатацията на типа до поне…

Авиокаст: Епизод 31

Какво се казва в предварителния доклад за инцидента с Boeing 737 Max на Alaska Airlines,…

Нов началник щаб на ВВС

Полковник Милен Донев, който заемаше длъжността „Началник на щаба на военно формирование 28000 – Граф…

Авиокаст: Епизод 30

Как стартира авиационната 2024 г. и за кои процеси ще следим в нашия подкаст през…

Аеромедицинска задача за C-27J

Днес, 6 февруари 2024 г., военнотранспортен самолет C-27J Spartan извърши медицински полет от Германия и…

Радарни драми

Пред половин година, на 24 август 2023 г., бяха отворени офертите за доставка на седем наземни трикоординатни обзорни радари за нуждите на ВВС. От осем поканени за участие компании с…

Цел: Ефективност на достъпни цени

Платена публикация Геополитическата обстановка, пред която е изправена Източна Европа, е изключително сложна. България внимателно…

Най-четеното тази седмица

gabrovnitca

МО продава летище Габровница

Министерство на отбраната пусна за продажба част от бившето летище Габровница, край Монтана. Началната цена…

МиГ-21 в България – Началото

На 12 ноември 1963 г. майор Иван Бедрозов извършва първия полет с МиГ-21 в България. С това започва 52-годишната история на експлоатацията на типа у нас. С 227 доставени машини МиГ-21 е вторият по многобройност (след МиГ-15) боен самолет, който е бил на служба у нас. Да си спомним как започва историята на този знаменит изтребител у нас.

Краят на прехващача МиГ-23 – част – 1

Продължаваме серията публикации на спомени за службата на прехващача МиГ-23 в родните ВВС. Този път Силвия ЖЕЛЕВА представя разказа на полковник о.р. инж. Петър Цветков – един от представителите на инженерната мисъл, преживели най-силните години на самолета и неговия безславен край.

Как пристигна МиГ-29

Евгени АНДОНОВ продължава разказа си за това, как МиГ-29 влезе на въоръжение в българските ВВС. В предишната част станаха ясни процесите, довели до избора на самолета през 1987 г., а в тази част ще видим как бе усвоен самолетът в периода 1988–1989 г.

Статията е публикувана в сп. АЕРО бр. 3 (октомври 2008 г.)

Нов началник щаб на ВВС

Полковник Милен Донев, който заемаше длъжността „Началник на щаба на военно формирование 28000 – Граф…

Сърбия купува изтребители Rafale

След няколко години на спекулации и противоречиви изказвания, сръбският президент Александър Вучич обяви, че в…

Унгария купува още четири Gripen

Унгария купува още четири многоцелеви изтребителя Gripen C и удължава експлоатацията на типа до поне…

Авиокаст: Епизод 30

Как стартира авиационната 2024 г. и за кои процеси ще следим в нашия подкаст през…

Сърбия купува изтребители Rafale

След няколко години на спекулации и противоречиви изказвания, сръбският президент Александър Вучич обяви, че в…

Авиокаст: Епизод 30

Как стартира авиационната 2024 г. и за кои процеси ще следим в нашия подкаст през…
Меню